1. לפנינו בקשתו של מר עזיז פדול (להלן: "
המבקש") ליתן צו מניעה זמני שימנע ממועצה מקומית פקיעין (להלן: "
המועצה") מלבצע כל פעולה לקידום המכרז הפומבי בקשר לתפקיד קב"ט מוסדות חינוך בפקיעין. כמו כן, מתבקשים אנו ליתן החלטה לפיה ימונה המבקש כקב"ט מוסדות חינוך באופן זמני בפקיעין וזאת עד למתן הכרעה סופית בתביעה העיקרית אשר תוגש בהמשך.
2. המבקש טוען, כי הוא משמש בתפקיד של קב"ט המועצה החל מיום 28.6.10 וזאת לאחר שזכה במכרז אשר פורסם לתפקיד זה ולטענתו החל מחודש 10/10 משמש הוא בנוסף ומעבר לתפקידו כקב"ט המועצה גם כקב"ט מוסדות החינוך בכפר פקיעין וזאת בהתאם להרחבת משרה.
3. בין הצדדים לא נראית מחלוקת כנה לגבי העובדה שהמבקש עובד כקב"ט המועצה החל מיום 28.6.10 (ראה סעיף 8 לתגובת המשיבה שם מודה המועצה, כי המבקש משתמש ברכב לצורכי עבודתו כקצין בטחון המועצה) אך יש ביניהם מחלוקת לגבי עבודתו של המבקש כקב"ט מוסדות החינוך בפקיעין והמחלוקת הנ"ל מתבררת בבית דין זה בתיק 19426-07-12 המתנהל בפני מותב בראשות השופטת מיכל נעים דיבנר.
באותו תיק 19426-07-12 תובע המבקש כספים המגיעים לו, לטענתו, בגין עבודתו כקב"ט מוסדות החינוך בפקיעין ובסוף דיון ההוכחות שהתקיים שם ביום 19.5.13, ניתנה ההחלטה הבאה:
"1. על יסוד הדברים שנשמעו בדיון היום, ומטעמים פרקטיים, ולאחר שב"כ המשיבה 1 הבהיר כי כבר נשלח מכתב בקשה לאישור נחיצות משרה, לתפקיד קב"ט מוס"ח במשיבה 1, למשרד הפנים, אנו מורים בזאת למשרד הפנים ליתן החלטתו בבקשה וזאת בתוך 30 ימים מהיום.
2. ככל שמשרד הפנים יאשר את נחיצות המשרה, תמסור המדינה הודעה על כך לתיק בית הדין, והמשיבה 1 תפעל מיידית וללא דיחוי לפרסום מכרז בהתאם.
3. ככל שמשרד הפנים לא יאשר את נחיצות המשרה, תמסור המדינה באותו מועד עמדתה ביחס לאפשרות שתורחב משרתו הנוכחית של המבקש (רמ"ד חירום) כך שיבצע בנוסף את תפקיד קב"ט מוסדות חינוך בחצי משרה. בסוגיה זו יעמוד לנגד עיני משרד הפנים, המקובל במועצות האחרות. "
4. בהמשך לאותו דיון מיום 19.5.13 שהתקיים בתיק הנוסף, פורסם ביום 22.6.13, מכרז פנימי לתפקיד קב"ט מוסדות חינוך בפקיעין והמבקש הגיש את מועמדותו במכרז זה
כשהוא היה המועמד היחיד
.
5. ביום 27.8.13, ניתנה החלטת המועצה כדלקמן:
"
הנני להודיעך בזה שוועדת הבחינה אשר הופעת בפניה ביום 27.8.13, בנושא שבנדון החליטה ברוב של שלושה קולות מול שני קולות לצאת למכרז פומבי כאשר ניתנת לך הזכות להגיש את מועמדותך למכרז הזה מאחר ואתה עונה על דרישות הסף של המכרז.
הדבר נעשה כדי לאפשר למועצה לקבל מועמדים נוספים שיבחנו על ידי הוועדה מאחר והיית מועמד יחיד."
6. נדגיש ונאמר, כי הצדדים לא פרשו לפנינו מסכת ראיות מלאה ומכאן שהמדובר בעובדות לכאוריות בלבד, אך כבר מאותן עובדות לכאוריות שהועלו עד כה, החלטת המועצה מיום 27.8.13, אינה מטילה דופי כלשהו בתפקודו של המבקש וההנמקה היחידה לצאת למכרז פומבי, כפי שמופיע בהחלטת המועצה, היא לצורך קבלת מועמדים נוספים שמועמדותם תבחן בנוסף למועמדתו של המבקש, ככל שיגיש אף הוא מועמדתו למכרז הפומבי.
7. אלא שביום 12.9.13, הגישה המועצה תגובתה לבקשה למתן סעדים זמנים במסגרתה הועלו טענות נגד המבקש לפיהן הוא עושה שימוש לא הולם ולא ראוי ברכב הבטחון כאשר מחד טוענת המועצה, כי המבקש אמור להחנות את הרכב בחניון המועצה בתום כל יום עבודה, אך בפועל לטענתה, עושה המבקש שימוש ברכב זה באופן פרטי בכל שעות היממה לרבות טיולים פרטים ובילויים ללא כל קשר לצרכי עבודה.
לטענת המבקשת, מאז שהרכב נרכש ב- 1/11, נסע בו המבקש כ- 120,000 ק"מ, כלומר 3,750 ק"מ לחודש.
לכן, טוענת המועצה, כי "
המבקש אינו אדם הראוי לשמש כקצין בטחון של מוסד חינוך ממנו נדרשת רמה גבוה של אמון ויושרה בעוד שהוא מנצל את משאבי הרשות הציבורית ונוטל לעצמו דרור לעשות ברכב העבודה כאוות נפשו וחמור שבעתיים שהוא מטייל להנאתו על חשבון שעות העבודה וללא קשר לעבודה. כל זאת מבלי לחתום כרטיס ומבלי לדווח לממונים עליו כי הוא מחוץ לעבודה ואם לא די בכך הרי הוא טוען, כי מגיע לו גם שכר עבודה בגין השעות בהן הוא מטייל להנאתו..." (ראה סעיף 16 לתגובת המשיבה).
8. כבר בשלב לכאורי זה קשה לראות כיצד מתיישבות הטענות הקשות שמעלה המועצה נגד המבקש בתגובתה לגבי השימוש הלא ראוי שעושה לכאורה המבקש ברכב העבודה, עם הנמקת המועצה בהחלטתה מיום 31.8.13, לצאת למכרז פומבי רק משום שברצונה לקבל הצעות נוספות.
9. במהלך הדיון שקיימנו בבית הדין ביום 15.9.13, נמסר לראשונה פרוטוקול ישיבת הבחינה מיום 27.8.13, בו נרשם בקצרה, כי אחד מחברי ועדת הבחינה - מר רקאד טפאש ציין שהוא יודע, כי קיים חוסר אמון בין המבקש לבין יו"ר המועצה בענין התנהלותו של המבקש לגבי השימוש ברכב הבטחון ושעות העבודה שלו ולמקרא פרוטוקול ישיבת ועדת הבחינה הנ"ל עולה כאילו המבקש ענה למר רקאד טפאש בחצי פה לגבי רכב העבודה, בעוד שבמהלך הדיון שקיימנו בבית הדין הציג המבקש טיעונים שלכאורה אמורים להשיב על הדופי שמנסה ראש המועצה להטיל בו בכל הקשור לשימוש ברכב העבודה.
במהלך הדיון בבית הדין העלה המבקש לענין השימוש ברכב הבטחון את ההסברים הבאים:
א. ביום 15.6.13 הוא קיבל
לראשונה
דרישה מהמועצה להחנות את הרכב בסוף כל יום עבודה וכבר יום למחרת הוא הלך ורכש רכב פרטי ומאותו יום ואילך, בכל סוף יום עבודה, מחנה המבקש את הרכב בחניה של המועצה.